| RSS

accounting outsourcing in ukraine

15% сбор с операций продажи наличной валюты в Украине введут не ранее середины февраля 2013 года

15% сбор с операций продажи валюты в Украине введут не ранее 4 февраля 2013 года. Такой вывод можно сделать, ознакомившись с текстом законопроекта регионала В.Хомутинника «О внесении изменений в некоторые Законы Украины относительно операций с иностранной валютой».

Учитывая, что рассмотрение данного законопроекта назначено на 4 декабря 2012 года, а срок его введения ограничен 60 днями с момента опубликования – можно предположить, что до середины февраля 2013 года будут действовать существующие правила продажи иностранной валюты за украинские гривны.

            Что изменится для зажиточного украинца с середины февраля? По большому счету ничего не изменится, кроме возможности спекулировать на наличной валюте во время резких колебаний. К тому же номинально украинские банки, которые имеют право осуществлять валютообменные операции, будут закладывать 15% сбор в спрэд при осуществлении операций купли/продажи валюты (сегодня это были бы котировки на уровне: продажа 8,25 грн/долл, покупка 6,97 грн./долл., продажа -10,67 грн./евро, покупка – 8,84 грн./евро) и предлагать клиентам, которые хотят продать существенные суммы валюты, оставлять ее на 30-дневный депозит под символические проценты.

            Клиенты с небольшими суммами валюты к продаже будут вынуждены обратиться на черный рынок, где котировки продажи будут колебаться +/-0,5% от банковских курсов продажи, а котировки покупки будут устанавливаться на 3-5% ниже курса продажи (или 8,21-8,29 грн./долл. – продажа и 7,84-8,00 грн./долл. – покупка). 

Ниже текст скандальноного  законопроекта с пояснением.

Проект вноситься 

Народним депутатом України      

Хомутинніком В. Ю.

 

 

З А К О Н   У К Р А Ї Н И

 

Про внесення змін до деяких Законів України

щодо операцій з іноземною валютою

 

 

Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:

 

І. Унести зміни до таких законів України:

 

1. Статтю 51 Закону України «Про банки і банківську діяльність» (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., № 5 — 6, ст. 30 із наступними змінами доповнити новою частиною такого змісту:

«Уповноважені банки, які отримали від Національного банку України генеральну ліцензію на здійснення валютних операцій, здійснюють, відповідно до Закону України «Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування», контроль за сплатою пенсійного збору від операцій фізичних осіб з продажу іноземної валюти за готівкову гривню, що проводяться через ці банки».

 

2. У Законі України «Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування»  (Відомості Верховної Ради України, 1997 р., № 37, ст.237 із наступними змінами):

  1) статтю 1 доповнити пунктом 3 наступного змісту:

«3) фізичні особи, які здійснюють операції з продажу іноземної валюти за готівкову гривню»;

 

2) статтю 2 доповнити пунктом 2 наступного змісту:

«2) для платників збору, визначених пунктом 3 статті 1 цього Закону, — сума операції з продажу готівкової іноземної валюти за готівкову гривню.

Не є об’єктом оподаткування операції фізичних осіб:

— з продажу готівкової іноземної валюти за готівкову гривню, що відбувається під час отримання готівкою суми переказу із-за меж України, у сумі, яка не перевищує у гривневому еквіваленті 150 тисяч гривень протягом календарного місяця;

— з продажу готівкової іноземної валюти за готівкову гривню, що відбувається під час зняття суми вкладу(депозиту) з вкладного (депозитного) рахунку фізичної особи, за умови, що відповідна сума знаходилась на цьому рахунку не менше 30 днів, та/або процентів за цим вкладом(депозитом);

— з продажу готівкової іноземної валюти за готівкову гривню, яка отримана внаслідок виплати купонного доходу та від продажу або погашення казначейських зобов’язань, облігацій внутрішньої державної позики, номінованих в іноземній валюті, за умови її продажу під час отримання виплат»;

3) у статті 3 слова та цифри «1, 2 та 3» замінити словами та цифрами «1 та 2»;

4) статтю 4 доповнити пунктом 2 наступного змісту:

«2) для платників збору, визначених пунктом 3 статті 1 цього Закону, — 15 відсотків від об’єкта оподаткування, визначеного пунктом 2 статті 2 цього Закону та розрахованого за офіційним курсом гривні до іноземних валют на день здійснення операції»;

5) доповнити Закон статтею 5 наступного змісту:

«Стаття 5. Уповноважені банки, фінансові установи та національний оператор поштового зв’язку, які отримали від Національного банку України генеральну ліцензію на здійснення валютних операцій, здійснюють контроль за сплатою пенсійного збору від операцій фізичних осіб з продажу іноземної валюти за готівкову гривню, що проводяться через ці установи».

II. Цей Закон набирає чинності через 60 днів з дня його опублікування.

 

 

Голова Верховної

Ради України                                                                                        В. М. Литвин

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України «Про внесення змін до деяких Законів України щодо операцій з іноземною валютою»

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття законопроекту.

Законопроект підготовлено з метою  покращити  фінансовий стан Пенсійного фонду України, зменшити готівковий обіг іноземної валюти, збільшити обсяги безготівкових розрахунків та сприяти стабільності національної валюти України.

2. Цілі та основні положення законопроекту.

Законопроект має на меті збільшити надходження до Пенсійного фонду України, зменшити доларизацію економіки та створити правові передумови для збільшення довіри населення країни до національної валюти України.

З цією метою передбачено встановити, що фізичні особи при здійсненні операцій з продажу іноземної валюти за готівкову гривню мають сплачувати збір до Пенсійного фонду України у розмірі 15 відсотків від суми операції. При цьому, звільняються від сплати збору наступні операції фізичних осіб:

— з продажу отриманої шляхом переказу з-за меж України іноземної валюти у сумі, що не перевищує у гривневому еквіваленті 150 тисяч гривень протягом календарного місяця;

— з продажу іноземної валюти, яка знімається фізичною особою з свого вкладного(депозитного) рахунку. Валюта має бути покладена на вкладний(депозитний) рахунок принаймні за 30 днів до її зняття.

— з продажу іноземної валюти, яка отримана при виплаті купонного доходу та від продажу або погашення казначейських зобов’язань, облігацій внутрішньої державної позики, номінованих в іноземній валюті.

При цьому, звільнення від сплати збору буде відбуватися лише у випадку, коли належні громадянину суми в іноземній валюті будуть продані ним за готівкову гривню безпосередньо у момент отримання.

Банки, фінансові установи та національний оператор поштового зв’язку, які отримали від Національного банку України генеральну ліцензію на здійснення валютних операцій та мають право здійснювати валютно-обмінні операції, зобов’язані будуть здійснювати контроль за сплатою пенсійного збору від операцій фізичних осіб з продажу іноземної валюти за готівкову гривню, що проводяться через ці установи.

3. Стан нормативно-правової бази у цій сфері правового регулювання.

У цій сфері правового регулювання діють Закон України «Про банки і банківську діяльність», Закон України «Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування».

4. Фінансово-економічне обґрунтування.

Реалізація законопроекту не потребує додаткових витрат із Державного бюджету України.

5. Прогноз результатів прийняття законопроекту.

Запровадження передбачених законопроектом норм дасть змогу збільшити надходження до Пенсійного фонду України, а також сприятиме стабільності національної валюти Україні.

 

 

Народний депутат України                                                  В. Ю. Хомутиннік

 

Оставить комментарий 3177 просмотров, 1 - сегодня |
Follow Discussion

2 комментариев to “15% сбор с операций продажи наличной валюты в Украине введут не ранее середины февраля 2013 года”

  1. admin:

    До № 11433 від 16.11.2012

    Народний депутат України

    В.Ю.Хомутиннік

     

     

     

     

     

     

     

     

    ВИСНОВОК

     

    на проект закону України «Про внесення змін до деяких

    законів України щодо операцій з іноземною валютою»

     

     

    У законопроекті пропонується встановити, що фізичні особи при здійсненні операцій з продажу іноземної валюти за готівкову гривню мають сплачувати збір до Пенсійного фонду України у розмірі 15 відсотків від суми операції.

    У Пояснювальній записці до законопроекту зазначається, що його прийняття сприятиме покращенню  фінансового стану Пенсійного фонду України, зменшенню готівкового обігу іноземної валюти, збільшенню обсягів безготівкових розрахунків та стабільності національної валюти України.

    Головне управління. погоджуючись з необхідністю покращення фінансового стану Пенсійного фонду України, у той же час вважає, що законодавчі пропозиції щодо вирішення цієї проблеми викликають наступні застереження.

       1. У супровідних до проекту документах немає жодних розрахунків та обґрунтувань щодо доцільності  при здійсненні фізичними особами операцій з продажу іноземної валюти справляння збору до Пенсійного фонду України саме у розмірі 15 відсотків від суми операції, який, на думку Управління, виглядає надмірним. Звертаємо увагу на те, що відповідно до вимог ч. 3 ст. 91 Регламенту Верховної Ради України та ч. 1 ст. 27 Бюджетного кодексу України до проекту слід надати належне фінансово-економічне обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки).

      Нагадаємо, що практика справляння збору до Пенсійного фонду України з операцій купівлі-продажу валюти вже мала місце у законодавстві України. Зокрема, згідно із Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування» № 208-XIV від 22 жовтня 1998 року збір справлявся у розмірі 5 відсотків від суми операції купівлі-продажу валюти, причому в наступні роки ця ставка була зменшена до 1 відсотка  і збір сплачувався до Пенсійного фонду України тільки  при здійсненні юридичними та фізичними особами операцій з купівлі — продажу безготівкової іноземної валюти за гривню.

    2. Слід також зауважити, що населенню України притаманне накопичення заощаджень в  іноземній валюті для вирішення своїх певних побутових проблем, придбання житла,  плати за навчання дітей, відпочинок тощо,  оскільки  банківська система країни ще не  має повної довіри та й нестабільність вітчизняної економіки  не сприяє підвищенню такої довіри. У той же час, при здійсненні відповідних платежів на території України громадяни зобов’язані обмінювати іноземну валюту на гривню і у разі запровадження пропозицій проекту повинні будуть сплачувати  до Пенсійного фонду України 15 відсотків збору від суми операції. На думку Головного управління,  справляння такої високої ставки збору із зазначених операцій викличе певне соціальне невдоволення громадян України, збільшить інфляцію.

    Крім того, слід вказати й на те, що прийняття цього рішення призведе до появи «тіньового» обміну валюти поза межами банківської системи, проти чого  довгий час йшла тривала боротьба.

           3. Пропозиції  законопроекту щодо набрання ним чинності через 60 днів з дня його  опублікування не повною мірою узгоджуються з вимогами підпункту 4.1.9 пункту 4.1. статті 4 Податкового кодексу України, яким визначено принцип стабільності податкового законодавства України. За його змістом зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року.

    Оскільки згідно з пунктом 3 статті 116 Конституції України Кабінет Міністрів України забезпечує проведення фінансової,  цінової політики, інвестиційної та податкової політики, то  для прийняття виваженого рішення щодо внесеного законопроекту слід отримати відповідний експертний висновок Уряду.

       Враховуючи те, що відповідно до статті 55 Закону України «Про Національний банк України» головною метою банківського регулювання і нагляду з боку Національного банку України є безпека та фінансова стабільність банківської системи, то для прийняття виваженого рішення щодо внесеного законопроекту було б логічним також отримати відповідний експертний висновок Національного банку України.

     

    Узагальнюючий висновок: законопроект потребує доопрацювання.

     

     

    Керівник Головного управління                                          В.І. Борденюк

     

     

     

     

    Вик.  Н.Чечетова,

             Н. Пархоменко

Трекбеки

  1. НБУ рассчитывает на стабилизацию курса после введения уголовной ответственности за теневые операции с наличной валютой  

Оставить комментарий





<